Kontakt os

Vores hotline er tilgængelig 24/7

Telefon:20851513

Kontakt vores hotline
Striphair the Original

Handelsbetingelser

Salg- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Kvistgaard Foder og Rideudstyr. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Kvistgaard Foder og Rideudstyr.

Priser og betaling i DK

Betaling
Kvistgaard Foder og Rideudstyr modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, MobilePay, bankoverførelse og ViaBill. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Ved bankoverførelse og MobilePay afsendes varen først ved registrering af betaling.

MobilePay overførelser kan foretages til tlf. 20 85 15 13

Bank overførelser sker til følgende konto:

Bank information
Nordea Bank, DK-Hinnerup, reg.nr. 1911 konto nr. 8978 680 144
SWIFT Code: NDEADKKK
IBAN: DK5520008978680144

Vælger du Viabill som betalingsmetode overgår fordringen til Viabill og alle fremtidige henvendelser vedr. din betalingsaftale skal ske direkte til Viabill.

Du kan læse samtlige betingelser for anvendelse af Viabill her: https://viabill.dk/kredit/

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Kvistgaard Foder og Rideudstyr bruger en godkendt betalingsserver Epay, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Kvistgaard Foder og Rideudstyr leverer på alle hverdage.

Forventet leveringstid:

Lagervarer:                   1-3 arbejds-hverdage.

Skaffevarer:                 5-7 arbejds-hverdage.

 

Kvistgaard Foder og Rideudstyr benytter PostNord, GLS og fragtfirma for leverancer.

Ved ordre afgivelse er der mulighed for at se den fragt omkostninger der bliver pålagt den aktuelle ordre.

 

Kvistgaard Foder rute – Maks 25 km – Gratis v/køb over 500 DKK inkl. Moms.

Vi leverer selv ordre i vores nærområde op til 25 km fra vores butik dette er uden fragtomkostninger for vores kunder.

Dog er dette kun en mulighed ved køb over 500,- DKK inkl. Moms. Hvis dette ikke er overholdt, vil vi rette henvendelse til kunden og tilbyde dem en anden leveringsmulighed.

Eller medtages varen ved nærmest kommende lejlighed, hvor vi kører i deres område.

Her vil der kunne forventes en forlængelse af leveringstiden. Og kunden vil blive informeret herom.

 

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Kvistgaard Foder og Rideudstyr
anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker ud fra den valgte forsendelsesform.

Leveringstid: 1-3 arbejds-hverdage efter varen er betalt, hvis varen er på lager. Er varen i restordre vil det blive meddelt til køberen. Hvis varer bestilles, men ikke bliver afhentet på posthuset/i pakkeshoppen, vil kunden blive afkrævet kr. 150,- til dækning af omkostninger forbundet med håndtering af ordren.

Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt hos Kvistgaard Foder og Rideudstyr
overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Eventuelle skader på forpakningen sket under transport skal altid påtales overfor postvæsenet/transportøren ved modtagelsen af varen.

Fortrydelsesret
I forbindelse med Forbrugeraftaleloven som trådte i kraft den 13. juni 2014, har du en fortrydelsesfrist på brugte varer på 14 dage ved internethandel. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal kunden selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på salg@kvistgaard-foder.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Dækkener, underlag og lign skal være prøvet uden at komme direkte i kontakt med hesten, d.v.s. at andet underlag er påkrævet.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Reklamation

Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder Kvistgaard Foder og Rideudstyr returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Kvistgaard Foder og Rideudstyr skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Kvistgaard Foder og Rideudstyr. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, som Kvistgaard Foder og Rideudstyr har stillet dig i udsigt.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Kvistgaard Foder og Rideudstyr
Hammelvej 58, Lyngå
8370 Hadsten

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.